Instantele de judecata vor putea trimite prin e-mail partilor implicate incheierile de sedinta si hotararile pronuntate

Conform unui comunicat de presa al Ministerului Justitiei, partile implicate intr-un proces civil vor avea posibilitatea de a primi prin e-mail incheierile de sedinta si hotararile judecatoresti. Este o veste foarte buna, in primul rand, cu privire la incheierile de sedinta, deoarece acestea mentioneaza dezbaterile in sedinta de judecata si dispozitiile instantei.

Este important ca avocatul sa citeasca toate incheierile de sedinta, pentru ca acolo se consemneaza masurile dispuse de instanta cu privire la derularea procesului, cum ar fi admiterea sau respingerea unor probe, anumite solicitari ale instantei, cereri sau declaratii ale partilor, etc.. Se stie ca dezbaterile din sedinta sunt notate initial de grefier cu pixul intr-un caiet si apoi transcrise in incheierea de sedinta. Se poate intampla ca grefierul sa omita anumite informatii sau declaratii ale partilor implicate, corectarea lor fiind posibila doar daca se confrunta imediat notitele avocatului cu cele ale grefierului si ale presedintelui de complet. Informatiile fiind proaspete, corectarea se poate face la urmatoarea sedinta de judecata. Un alt avantaj este acela ca avocatul sau clientul nu va mai fi nevoit sa piarda cateva ore bune la arhiva pentru xerocopierea incheierii de sedinta.

Pe viitor ar fi bine daca instantele ar comunica pe e-mail si alte acte din dosar, cum ar fi probe depuse, declaratii de martori, dovezi de comunicare, etc.. Un bun exemplu de urmat este initiativa Tribunalului Arad, care pune la dispozitia partilor actele mai importante din dosar direct pe site-ul instantei, folosind o parola pe care o primesc prin posta o data cu citatiile si hotararile pronuntate.

Deci, iata ca masura anuntata de Ministerul Justitiei este de fapt aplicata de ceva timp mult mai ingenios de cel putin o instanta de tara. Din punctul nostru de vedere, consultanta juridica si indrumarea online a clientului implicat intr-un proces civil va fi cu mult mai usoara si eficienta. Vom avea posibilitatea sa implicam clientul in fiecare etapa a procesului prin redactarea unor cereri sau precizari intermediare, care erau posibile pana acum doar daca avocatul se prezenta la fiecare sedinta de judecata. Este adevarat ca uneori, se impune prezenta clientului la sedinta de judecata, pentru audierea martorilor sau interogatoriul partilor implicate, dar si atunci, daca avem incheierile de sedinta, putem redacta pentru client concluzii scrise pe care sa le sustina oral in fata instantei.

Lasă un răspuns